Rúbrica i autoavaluació

A continuació us mostrem la nostra rúbrica d'avaluació en aquesta nova pestanya per poder-hi accedir més fàcilment. Tot seguit, ens farem l'autoavaluació sobre el nostre treball fet al bloc.

Cal a dir que, el nostre procés durant el treball realitzat en aquest bloc ha estat cap a una milloria gràcies als comentaris dels companys i companyes. Quan vàrem començar a elaborar aquest bloc no teníem molt clar el seu funcionament, com s'hauria de distribuir, quin havia de ser el resultat, etc. A mida que ha anat passant el temps, vam començar a descobrir funcions noves i adaptar el bloc al nostre gust, sempre tenint en compte que és un bloc destinat a infants i, per tant, ha de ser molt estètic a la mateixa vegada que, concís i pràctic pel mestre. 

El nostre resultat del bloc ha estat prou satisfactori, tot i això, sabem que tenim consciència que sempre es pot millorar el resultat. A continuació en farem una descripció més detallada dels aspectes que calien destacar per aquesta autoavaluació:

  • Estètica del bloc: és atractiva, la imatge ajuda a situar-se juntament amb el seu lema. Les pestanyes estan ben estructurades, els textos utilitzen un mateix format de lletra, tots els textos estan justificats, tenint en compte els marges. Les faltes ortogràfiques han estat repassades per totes les membres i corregides un cop altres grups ens avisaven d'algun error. 

  • Continguts: els continguts són els adequats per a infants de primària i adaptables per segons quin cicle es tracti, ja que disposa de moltes imatges que fan més visual el contingut que s'explica. En el cas de la història es fa un breu repàs des dels seus inicis per a poder relacionar-ho amb el que passa a la realitat, d'aquesta manera intentem ajudar als alumnes a entendre el perquè d'algunes institucions o canvis, és per això, que es comença des de èpoques més antigues, tot i això, es fa una especial descripció de l'actualitat. En el cas dels objectius considerem que, desprès d'observar altres blocs i veure la forma de redactar, haurien d'estar estructurats en punts concrets sobre el que es treballarà, per tant, és un dels aspectes que considerem que es poden millorar. Referent al diari del bloc, cada canvi realitzat al bloc s'ha especificat en una entrada nova del diari, en el qual es fa un breu resum explicant allò que s'ha modificat. 

  • Vídeo: el nostre vídeo ha estat realitzat en una aula de la universitat. Pensem que el contingut que s'hi esmenta està ben estructurat, explicat i s'adequa als infants, a més a la pestanya on es troba el vídeo ells poden veure redactat tot el guió del que s'explica per ajudar-los a trobar més fàcilment la informació i seguir el que es menciona.  També, apareixen algunes imatges durant el vídeo, tot i això, aquest aspecte hauria de millorar-se i ser gravat pel poble per ajudar a contextualitzar allò que expliquem.

  • Activitats: les activitats s'adeqüen a les necessitats dels infants pel seu procés d'aprenentatge sobre els continguts que es tracten a cadascun dels apartats. A més, al final de cada activitat els alumnes fan una reflexió individual sobre allò que han après per ajudar a aquests a ser conscients del propi procés d'aprenentatge. Són activitats molt visuals on no es treballa únicament la redacció de respostes a preguntes, els alumnes treballen de forma dinàmica. Hauríem d'incloure la guia per la mestra. 

Pel que fa la nostra rúbrica d'avaluació:
Aspectes formals (estètica): molt bé. Continguts: bé. Vídeo: bé. Activitats: bé.

Per tant, la nota global seria: 8,5.

Volem agrair als nostres companys i companyes la col·laboració i intervenció en la millora del nostre bloc.

Gemma, Paula i Mireia.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada